Polish English French German


24.11.2017 #TEG 2017

SuperUser.

#TEG2017 - piątek
Piątek był intensywnym dniem - dziś kończyliśmy zajęcia w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej 2017.
Wesołe Skrzaty miały zajęcia o misiach z czterech stron świata (osobny artykuł)
Podobną tematykę poruszyli uczniowie klasy pierwszej - dzieci wraz z nauczycielem czytały książkę pt. "Misie z czterech stron świata", po omówieniu tematyki powstały piękne prace plastyczne. Wielką frajdę sprawiło także rozwiązywanie "Zagadek z czterech stron świata"
Czwartoklasiści napisali listy do kolegów i koleżanek, w których zachęcali do wzięcia udziału w akcjach organizowanych na rzecz potrzebujących dzieci. Powstała również gazetka podsumowująca cykl zajęć o szkole w różnych częściach świata oraz o sprawiedliwym handlu
Na korytarzach wiszą gazetki ścienne, poświęcone tematyce Edukacji Globalnej i Celom Zrównoważonego Rozwoju
Zakończyła się akcja zbiórki artykułów szkolnych i plastycznych dla dzieci z Aleppo organizowana przez szkolny wolontariat
Zapraszamy do odwiedzania szkolnego Facebooka, gdzie na bieżąco pojawiają się relacje z przebiegu TEG2017 oraz zdjęcia.

Galeria zdjęć

24.11.2017 #TEG 2017 Misie z czterech stron świata - zajęcia u Wesołych Skrzatów

SuperUser.


Piątek był dniem, kiedy przedszkolaki mogły powtórzyć zdobyte w ostatnich dniach wiadomości rozwiązując zagadki.

W przeddzień Światowego Dnia Pluszowego Misia słuchały bajek o Misiach z czterech stron świata. Rozmawiały o ich przygodach i postępowaniu. Następnie dzieci z ochotą przy dźwiękach piosenki " Wszystkie dzieci nasze są" Majki Jeżowskiej wykonały misie z czterech stron świata, których sylwetki ozdobiły salę przedszkolną.

Galeria zdjęć

#TEG 2017 w oddziale przedszkolnym "Wesołe Skrzaty"

SuperUser.

Tydzień Edukacji Globalnej

Co nas łączy?
Pierwszego dnia dzieci poznały mapę świata, globus i wszystkie kontynenty.
Przyglądały się sobie, szukały różnic i podobieństw między sobą. Oglądały
zdjęcia dzieci z różnych stron świata. Opowiadały o ich wyglądzie, ubraniach,
mówiły o różnicach, ale też o cechach wspólnych – chęć do zabawy, uśmiech
i radość.


Radości i troski dzieci z różnych zakątków świata
Drugiego dnia dzieci poznały historię trójki dzieci z Afryki – Rebecę, Maryam
i Derricka – ich sposób spędzania wolnego czasu, obowiązki, ulubione zajęcia
i zabawy oraz ulubione potrawy. Dzieci tego dnia opowiadały także co je
raduje, a co smuci. Zastanawiały się co można zrobić, aby dzieci się nie
smuciły? ( w Polsce i na świecie). Najlepszym sposobem byłoby według
podzielenie się zabawkami. Słuchały muzyki afrykańskiej w wykonaniu dzieci ,
uczyły się tańca do piosenki Waka Waka. Miały także możliwość zapoznać się i
posłuchać charakterystycznych dla Afryki (bęben) i Azji (misy tybetańskie)
instrumentów. Na zakończenie dzieci wykonały bębenki.


Potrzeby dzieci na świecie – czym możemy się podzielić?
W nawiązaniu do dnia poprzedniego dzieci zastanawiały się czym jeszcze
oprócz zabawek można podzielić się osobami potrzebującymi? Odpowiedzi
były bardzo dojrzałe – zabawki, jedzenie, picie, ubrania, pieniądze, książki, a
nawet miejscem we własnym domu. Tego dnia dzieci poznały także
charakterystyczne domy mieszkańców Ameryki, Afryki, Azji i Arktyki.
Kolorowały domy i umieszczały we właściwym miejscu. Korzystając z
uprzejmości rodziców Jasia dzieci mogły obejrzeć wyświetlane na tablicy
interaktywnej zdjęcia z pobytu pana Pawła na misjach w Libanie. Tego dnia
ponownie zabrzmiała w przedszkolu wesoła, radosna muzyka wygrywana przez
dzieci na zgromadzonych instrumentach płynąca prosto z serca.

Smaki świata

W czwartym dniu dzieci odbyły podróż przez świat w poszukiwaniu różnych
smaków. Dzieci dotykały, określały wygląd i kolor, kształt, wąchały i próbowały
takich owoców jak: ananas, mango, granat, mandarynka, banan oraz przypraw
cynamon, wanilia, imbir, anyż. Banan i granat to smaki świata, które zyskały
największe uznanie przedszkolaków. Dzieci zobaczyły na globusie i mapie skąd
pochodzą dane owoce i przyprawy i jaką drogę musiały przebyć, aby mogły je
zjadać dzieci. Dowiedziały się, że ich produkcja i zbieranie to bardzo ciężka
praca, za którą ludzie nie zawsze otrzymują odpowiednią zapłatę. Zastanawiały
się wspólnie jak można to zmienić. Miały wiele mądrych pomysłów. Dzieci
bawiły się wesoło przy wielu piosenkach, zabawie Szeke, Szeke. Wykonały także
w grupach plastelinowe owoce egzotyczne.

………….
W piątym dniu kończąc i podsumowując TEG dzieci miały możliwość sprawdzić
swoją wiedzę uzyskaną na zajęciach rozwiązując zagadki przypominające
wiadomości o innych kulturach. W przeddzień Światowego Dnia Pluszowego
Misia wysłuchały bajek o misiach z czterech stron świata. Na zakończenie
rysowały Szczęśliwego globalnego misia, śpiewając wspólnie piosenkę Majki
Jeżowskiej pt. „Wszystkie dzieci nasze są”.
#TEG2017 był kolorowy, różnorodne zajęcia poruszały bardzo ważne tematy. Dzieci
zaskakiwały swoją wiedzą, mądrymi wypowiedziami i ciekawymi pomysłami.

Galeria zdjęć

23.11.2017 #TEG 2017

SuperUser.

Tydzień Edukacji Globalnej #TEG2017 - czwartkowe zajęcia:
Wesołe Skrzaty poznawały.....
...SMAKI ŚWIATA 
Dzisiaj przedszkolaki dowiedziały się, że nie wszystkie owoce i przyprawy, które jemy pochodzą z bliska. Zaznaczały na mapie drogę, którą pokonują z różnych krajów do Polski.
Dowiedziały się, że ich produkcja i zbieranie to bardzo ciężka praca, za którą ludzie nie zawsze otrzymują odpowiednią zapłatę. I wtedy właśnie może zabraknąć pieniędzy na zabawki i ubrania, o których dzieci rozmawiały wczoraj.
Zastanawiały się wspólnie jak można to zmienić. Miały wiele mądrych pomysłów. 
Zgromadzone owoce dzieci przeliczały, określały ich kolor i kształt. Była także degustacja zgromadzonych owoców. Banan i granat to smaki świata, które zyskały najwieksze uznanie przedszkolaków. 
Dzieci bawiły się wesoło przy wielu piosenkach, zabawie Szeke, szeke. Wykonały także w grupach plastelinowe owoce egzotyczne.

Uczniowie klasy 3a poznali bohaterów książki pt. "Bajki o misiach z czterech stron świata".
Czwartoklasiści pisali listy do kolegów i koleżanek, w których informowali o akcji pomocy uczniom z ruandyjskiej szkoły.
Cały czas trwa zbiórka przyborów szkolnych i materiałów plastycznych dla dzieci z Aleppo organizowana przez szkolny #wolontariat

Galeria zdjęć

22.11.2017 #TEG 2017

SuperUser.

#TEG2017
Dziś w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej:
uczniowie klas 4 zajmowali się zagadnieniem: "Czy wszędzie dzieci mogą się uczyć". Przenieśliśmy się na godzinę z ich klas do sali korekcyjnej, gdzie pracowali siedząc na podłodze - prawie tak, jak uczniowie w szkołach, o których czytaliśmy we fragmentach ksiażek (R. Piątkowskiej "Moje prawa, ważna sprawa" - o szkole w Ruandzie, czy "Nela, mała reporterka" o szkole na Zanzibarze. 
Po zajęciach uczniowie doszli do wniosku, że choć może czasem narzekają na swoją szkołę i na to, że muszą się uczyć, powinni doceniać, to że mają tak doskonałe warunki do zdobywania wiedzy, zabawy i rozwijania umiejętności, jakich nie mają ich koledzy i koleżanki z Afryki.
czwartoklasiści poruszyli zagadnienie sprawiedliwego handlu (FAIR TRADE) na przykładzie bananów, wykonali przy tej okazji piękne prace plastyczne.
szóstoklasiści kończyli projekt związany w hasłem "Obywatel/obywatelka świata" - zastanawiali się, jakie cechy, umiejętności i uczucia powinien mieć taki "doskonały" obywatel.
"Wesołe Skrzaty" miały zajęcia na temat: "Potrzeby dzieci na świecie - czym możemy się podzielić" - przedszkolaki miały mnóstwo ciekawych pomysłów, na zajęciach powstały piękne prace, była także część muzyczna z afrykańskimi instrumentami w roli głównej.

Galeria zdjęć

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

map4

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl