Polish English French German


Wojna i miłość czyli klasa VB z wizytą w bibliotece szkolnej

SuperUser.

Nasza biblioteka szkolna wzbogaciła się w tym roku o prawie 400 nowych książek zakupionych z funduszy pozyskanych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Z nowych książek chętnie korzystają uczniowie oraz pracownicy szkoły. I to nie tylko zagorzali czytelnicy ale również ci, którzy do tej pory w biblioteczne progi raczej nie zaglądali.

29 lutego wizytę w bibliotece złożyły uczennice i uczniowie klasy Vb. Zapytani o swoje preferencje co do lektury podzielili się na dwa obozy – dziewczęta zdecydowanie zainteresowane były literaturą obyczajową, natomiast chłopcy skierowali się do półek z literaturą fantastyczną oraz szukali książek dotyczących II wojny światowej. I okazało się, że każdy znalazł coś dla siebie.

Piątoklasiści opuścili nasze biblioteczne progi z wybranymi lekturami, a nam, bibliotekarkom, pozostaje mieć nadzieję, że połkną czytelniczego bakcyla i dzisiejsza wizyta nie będzie ostatnią ale pierwszą z wielu następnych.

Galeria zdjęć

A.N.

05.02.2024 Projekt czytelniczy - lapbook "W pustyni i w puszczy"

SuperUser.

Klasa V a realizowała w ostatnim czasie projekt czytelniczy związany z książką "W pustyni w puszczy" H. Sienkiewicza. Tym razem zaproponowaną formą pracy nad lekturą był lapbook.

Lapbook jest czymś w rodzaju portfolio, czy teczki tematycznej. Umieszcza się w nim wiadomości na wybrany temat w formie wycinków, harmonijek, książeczek, składanek, treści umieszczonych w kieszonkach, kopertach itd. . Dodaje się zdjęcia, rysunki, tabelki, wykresy - cokolwiek podpowie nam realizowany temat i nasza wyobraźnia. A że wyobraźnia i zdolności plastyczne, manualne i kreatywność piątoklasistów nie znają granic, powstały atrakcyjne w formie i bogate w treści lapbooki, będące doskonałym podsumowaniem pracy z lekturą na lekcjach.

Mamy pewność, że tak opracowane wiadomości, ciekawostki o wiele dłużej pozostaną w pamięci uczniów. 

K. W.

Galeria zdjęć

"Czytanie na dywanie": Jak pielęgnować poczucie własnej wartości?

SuperUser.

Podczas lutowych spotkań odbywających się pod hasłem "Czytanie na dywanie" dzieci poznawały opowieści zawarte w książce A. Rovira, F. Miralles pt. "Opowieści dla dzieci, które chcą uwierzyć w siebie. 35 historii o tym, jak pielęgnować poczucie własnej wartości".

Książka jest pięknie wydanym i zilustrowanym zbiorem opowiastek, które pokazują dzieciom, jak zyskać pewność siebie, niezależność i odwagę, jak nauczyć się szacunku do siebie samego i innych. Krótkie historyjki zawierają łatwe do odczytania przenośnie, niektóre przekazują omawiane wartości w konwencji baśni, inne zaś bardziej dosłownie mówią o problemach, które mogą zaprzątać młodą głowę. Po każdej opowieści znajdziemy krótkie omówienie wraz z pytaniami, na które warto sobie odpowiedzieć, by lepiej zrozumieć jej sens. Ta książka jest bardzo wartościową pozycją dla dzieci, młodzieży a także rodziców.

Opisowi wydawcy towarzyszą takie słowa: "Książka skierowana jest do dziewczynek i chłopców w każdym wieku. Dzięki niej staną się osobami, które umieją kochać innych, dlatego że nauczyły się kochać samych siebie".

Zachęcamy do lektury. 

K. W.

"Czytanie na dywanie": W teatrze wyobraźni...

SuperUser.

W styczniu nie było w bibliotece  "Czytania na dywanie", zamiast tego odkrywaliśmy "Słuchanie na dywanie" :) Dzieci uczestniczące w zajęciach przeniosły się do teatru wyobraźni. Rozmawialiśmy o tym, czym są słuchowiska radiowe oraz audiobooki. Wysłuchaliśmy fragmentów znanej wszystkim książki A. Lindgren pt. "Pippi Pończoszanka", ale w mistrzowskiej interpretacji genialnej aktorki, pani Edyty Jungowskiej. Edyta Jungowska przeczytała i nagrała większość książek dla dzieci tej znanej szwedzkiej pisarki - oprócz wszystkich przygód Pippi także m. in. opowieści o dzieciach z Bullerbyn, dzielnych "Braciach Lwie Serce", niesfornym Emilu czy szukającym kochającego domu Rasmusie.

Audiobooki są doskonałym uzupełnieniem tradycyjnej lektury. Pobudzają wyobraźnię, są wspaniałym sposobem na spędzenie wolnego czasu, poznanie wartościowej literatury dla dzieci i młodzieży w mistrzowskiej interpretacji znanych aktorskich głosów i profesjonalnych lektorów. Audiobooki przychodzą z pomocą rodzicom, którzy w natłoku codziennych obowiązków nie zawsze mają czas poczytać dzieciom/z dziećmi; młodsi uczniowie, gdy jeszcze nie radzą sobie dobrze z  samodzielnym czytaniem obszerniejszych lektur, starsi - podczas wykonywania innych czynności - uprawiania sportu, wykonywania różnych obowiązków domowych także chetnie sięgają po audiobooki. Zachęcamy i my!

K.W.

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

map4

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl