baner1

11.12.2018 Wycieczka do Krakowa

            11 grudnia 2018 roku uczniowie szkoły podstawowej (klasa Vb) i gimnazjum (klasa IIIa)  byli na wycieczce w Krakowie. Celem wyjazdu był park trampolin GOjump  - jedno z popularniejszych miejsc na sportowo-rozrywkowej mapie Krakowa oraz Muzeum Inżynierii Miejskiej i HistoryLand.

            W parku trampolin uczniowie rozpoczęli zabawę od rozgrzewki z trenerem, który nie tylko przygotował ich do zabawy, ale również przypomniał zasady bezpiecznego korzystania z trampolin. Po profesjonalnej rozgrzewce pod okiem instruktora, uczestnicy wycieczki korzystali z szeregu atrakcji, m.in. ścieżek akrobatycznych, koszów do wsadów, trampolin sportowych oraz basenów wypełnionych gąbkami. Część młodzieży wykazała się umiejętnością wykonywania różnego typu salt i przewrotów, inni woleli spokojne skoki. Pobyt w GOjump sprzyjał wyrabianiu nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu, rozwijania zainteresowania sportem, a przede wszystkim uświadomił uczniom, iż skoki na trampolinie to nie tylko wspaniała zabawa, ale również doskonałe ćwiczenie dla mięśni nóg. Wszyscy świetnie się bawili. Niestety godzina szybko minęła.

            Po wspaniałej zabawie w parku trampolin uczniowie podzielili się na dwie grupy. Młodzież gimnazjalna pojechała do Muzeum Inżynierii Miejskiej a uczniowie szkoły podstawowej do HistoryLandu.

            Muzeum Inżynierii Miejskiej znajduje się w budynku dawnej zajezdni pierwszego wąskotorowego tramwaju elektrycznego. Gromadzi eksponaty związane z rozwojem komunikacji miejskiej, elektrowni, gazownictwa oraz zabytki historii techniki.

            Odwiedziny w muzeum były bardzo ciekawe. Uczniowie obejrzeli  wystawę stałą: Drukarstwo Krakowskie  XV-XX wieku, która prowadziła ich od najstarszych technik i urządzeń drukarskich, jak rekonstrukcja prasy wg Jana Gutenberga poprzez kolejne techniki druku aż do narzędzi i urządzeń introligatorskich.

            Druga wystawa edukacyjna pt. „To takie proste” złożona była z 26 interaktywnych edukacyjnych stanowisk w czterech strefach nauki i zabawy. Są to: strefa "główka pracuje" - umożliwiająca podróż w świat matematycznych zagadek i łamigłówek; "mechaniczny plac zabaw" - umożliwiający poznanie wybranych praw i zasad mechaniki; "pomyśl, zrozum, zrób" - związana z majsterkowaniem; strefa "techno świat" - w której można zapoznać się z nowoczesnymi technologiami. Stanowiska dotyczyły różnych dziedzin nauki i życia. Każdy eksponat można było dotykać i poczuć na własnej skórze. Dodatkowo przy wszystkich stanowiskach znajdowały się krótkie materiały informacyjno‐ edukacyjne, które można było wykorzystać na miejscu lub zabrać ze sobą do domu. Znajdujące się na tej wystawie interaktywne eksponaty, pomagają m.in rozwinąć pamięć krótkotrwałą, wspomagają logiczne myślenie i zdolności manualne, a także wprowadzają w podstawowe teorie i zagadnienia naukowe: prawo Pascala, zasady dynamiki Newtona, możliwości transplantologii. Jest także specjalny symulator, w którym można odbyć wyścig pojazdem przyszłości.

            Następnym punktem programu był udział w warsztatach – Budujemy poduszkowiec. Uczniowie zbudowali poduszkowiec z prostych elementów: drewnianego koła, folii malarskiej, taśmy klejącej, kilku śrubek. Do napędu użyli zwykłego odkurzacza. W trakcie zajęć uczestnicy poznali zasady działania prawdziwego poduszkowca. Zapoznali się także z takimi pojęciami jak: ciśnienie, tarcie, grawitacja, bezwładność.

HistoryLand, to Interaktywne centrum odkrywania historii Polski i Polaków, to miejsce, które bez wątpienia można zaliczyć do atrakcji Krakowa.

Na uczniów klasy Vb, czekały zbudowane z dziesiątek tysięcy klocków LEGO makiety ważnych wydarzeń oraz budowli, elementy modelarskie wzbogacone o interaktywne rozwiązania i efekty specjalne. Znaleźli się w samym sercu starcia między wojskami Korony i Zakonu Krzyżackiego pod Grunwaldem, zobaczyli jak w rzeczywistości przebiegało oblężenie Jasnej Góry, a przy odgłosach strzałów armatnich przekonali się, jak wyglądało zatonięcie szwedzkiego galeonu Solen w trakcie bitwy morskiej pod Oliwią. Przenieśli się też na Westerplatte, gdzie wybuchła II wojna światowa, pod Monte Cassino, a na koniec do Stoczni Gdańskiej.

Po około 1,5 godzinie zwiedzania mogli sami wykonywać budowle z klocków Lego.

            Wycieczka do Muzeum Inżynierii Miejskiej i HistoryLandu spodobała się uczniom.  Pogłębiła ich zakres  wiadomości zdobytych na lekcjach historii, j. polskiego, przyrody czy fizyki. Takie wyjazdy są potrzebne, gdyż pozwalają lepiej przyswoić wiedzę teoretyczną, miło spędzić razem czas oraz lepiej się poznać.

RM, EK

galeria zdjęć

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

map4

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl