baner1

REKRUTACJA 2024/2025

terminy informacja 2024

WAŻNE: 

Oświadczenia wymagane są wyłącznie przy składaniu wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola. 

Zajęcia z języka angielskiego w oddziałach przedszkolnych

Rozpoczęcie nauki języka obcego już w wieku przedszkolnym to bardzo dobry pomysł. Przede wszystkim małe dzieci chłoną wiedzę szybko i w sposób naturalny, wykazują się dużą ciekawością świata i chętnie uczą się poprzez zabawę. Nauka języka obcego pozytywnie wpływa także na rozwój umysłowy dziecka. Dzięki temu doskonali ono pamięć i nabywa świadomości językowej. Zajęcia z języka angielskiego od najmłodszych lat mają ogromny wpływ na późniejszą językową edukację maluchów.

Nauka języka angielskiego prowadzona w naszych oddziałach przedszkolnych jest dopasowana do możliwości i zainteresowań dzieci, a ich tematyka dotyczy bliskich dziecku zagadnień takich jak rodzina, kolory, liczby, zwierzęta, zabawki, jedzenie, części ciała, dom, środki transportu, nazwy czynności, itp. Najważniejsza jednak w tym wszystkim jest przyjemność z nauki. Zajęcia z języka angielskiego w naszym przedszkolu mają formę zabawy połączonej z nieuświadomionym uczeniem się. Co więcej, nauka taka nie jest nużąca, a dziecko czerpie radość z wykonywanych czynności. Budowanie tak sprzyjającej atmosfery powoduje, że nowe słowa, wyrażenia, zwroty pozostają w umysłach dzieci i są czymś naturalnym. Co ważne, dziecko nie kojarzy nauki z przykrym obowiązkiem.

To właśnie zabawa, która jest najatrakcyjniejszą formą nauki dla przedszkolaków, stanowi podstawę naszych zajęć. W czasie zajęć dzieci uczą się poprzez słuchanie, zabawę i ruch, a każda proponowana aktywność dostosowana jest to ich możliwości. Każde spotkanie z językiem jest dla dzieci nową przygodą wypełnioną piosenkami, grami, ruchem, zagadkami. W sposób wielozmysłowy poznają otaczający świat, jednocześnie przyswajają nowe słówka, proste wyrażenia, a z biegiem czasu całe struktury. Gry i zabawy to także doskonały czas na budowanie relacji z rówieśnikami, naukę zdrowej rywalizacji i działania w zespole.

Tematy realizowane są poprzez wykorzystanie różnorodnych aktywności takich jak piosenki, czytanki, rymowanki, krótkie wierszyki, odgrywanie prostych scenek, filmy i przede wszystkim gry i zabawy dydaktyczne, po to, aby stworzyć dzieciom jak najwięcej możliwości do ciągłego powtarzania słownictwa w jak najatrakcyjniejszej formie. W nauce języka wspomagają nas liczne pomoce dydaktyczne takie jak: kolorowe karty obrazkowe, plakaty, pacynki, zabawki, młoteczek, książeczki anglojęzyczne, karty memory, duża kostka wyrazowa, koc, tunel, zegar, głośnik i telewizor i wiele innych.

Ramowy przebieg lekcji j. angielskiego: powitanie, zapytanie o samopoczucie, wierszyk, piosenka powitalna, powtórka słówek z ostatnich lekcji, wprowadzenie nowego materiału, gry, piosenki i zabawy utrwalające materiał, telewizor (filmiki i piosenki), piosenka pożegnalna, zwroty pożegnalne.

Różnorodność wykorzystywanych form sprawia, że każde dziecko ma możliwość znalezienia swojej ulubionej aktywności, a na zajęciach nie ma czasu na nudę. W załączeniu fotorelacja z ostatnich zajęć języka angielskiego w dwóch oddziałach przedszkolnych: Chatka Puchatka i Biedroneczki.

Aleksandra Smolec

Galeria zdjęć Biedroneczki

Galeria zdjęć Chatka Puchatka

14.03.2024 Wycieczka do Krakowa

W miniony czwartek grupa 32 uczniów klas z klas Va, Vb, IVb i VIb wyruszyła do Krakowa. W programie wycieczki zaplanowany był udział w spektaklu pt. "Chłopcy z Placu Broni" w Teatrze Współczesnym w Krakowie oraz odwiedziny i aktywne zwiedzanie Muzeum Inżynierii i Techniki, znajdującego się na krakowskim Kazimierzu. 

To już kolejna wizyta grupy uczniów z naszej szkoły w Teatrze Współczesnym. Lubimy tę kameralną scenę, mieszczącą się w starej kamienicy przy ulicy Starowiślnej, do której prowadzą charakterystyczne kręte schody. Tym razem śledziliśmy losy chłopców, których pierwowzory opisał F. Molnar w swojej książce. Interpretacja aktorów bawiła nas galerią charakterystycznych postaci, ekscytowaliśmy się bohaterską walką o plac i wzruszaliśmy postawą dzielnego Nemeczka. Gromkie brawa na zakończenie były naszym podziękowniem dla aktorów za ich wspaniałą grę na scenie. 

Po przedstawieniu ruszyliśmy spacerem w stron ulicy Św. Wawrzyńca, gdzie mieści się dawne Muzeum Inżynierii Miejskiej, obecnie Muzeum Inżynierii i Techniki. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem obejrzeli wystawę stałą "Miasto. Technoczułość", pokazującą  prawdziwą podróż w czasie – jak dowiadujemy się z opisu wystawy - "od pierwszych koncepcji miast, przez kolejne epoki, w tym obie rewolucje przemysłowe i powojenną modernizację, aż po czasy współczesne, a nawet do przyszłości. Patrzymy na techniczny portret miasta nie tylko z uważnością i szacunkiem, ale także z czułością". Wiele ciekawych eksponatów, sporo możliwości, by samemu dotknąć, spróbować, doświadczyć - to wszystko sprawia, że to miejsce jest warte powtórnego odwiedzenia.

Korzystając z poprawy pogody przespacerowaliśmy się jeszcze bulwarami wiślanymi i po posileniu się w McDonaldzie ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. 

Kl. Va

Galeria zdjęć

Rozdanie nagród w konkursie "Bajki Mickiewicza w sztuce malarskiej"

13 marca w Szkole Podstawowej w Jaksicach miało miejsce rozdanie nagród w konkursie plastycznym "Bajki Mickiewicza w sztuce malarskiej". Jest to konkurs, który odbywa się corocznie pod patronatem Kuratora Oświaty w Krakowie oraz Przewodniczącego Sejmiku Województwa Małopolskiego i cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem uczniów z całego powiatu.

Miło nam poinformować, że wśród nagrodzonych znalazło się troje uczniów naszej szkoły. Jury konkursowe doceniło talent plastyczny i pomysłowość :

- Malwiny Piechoty z klasy Ia, której przyznało II miejsce w kategorii klas I-III

- Roksany Grzanki z klasy Va, również nagrodzonej III miejscem w kategorii klas IV-VI

- Kacpra Dudka z klasy VIIIa, który także zasłużył na III miejsce w kategorii klas VII-VIII

Serdecznie gratulujemy!

Galeria zdjęć

Wiosenny ogródek u "Słoneczek"

Na dzisiejszych zajęciach w grupie " Słoneczka" poznaliśmy zawód ogrodnika, budowę kwiatu oraz dowiedzieliśmy się czego potrzebuje roślina do wzrostu. Założyliśmy w naszej sali ogródek, dzieci wysiewały kwiaty. Teraz pozostało nam obserwować,  pielęgnować i czekać aż wykiełkują.

Galeria zdjęć

K. Michałkiewicz

Wiosenna tematyka w grupie "Słoneczka"

W grupie "Słoneczka" na zajęciach poznaliśmy zwiastuny wiosny, dowiedzieliśmy się, które ptaki przylatują do nas na wiosnę oraz jakie kwiaty możemy spotkać na spacerze. Tematem naszych zajeć była rownież "Wiosenna matematyka" przeliczaliśmy zbiory i porównywaliśmy, w którym jest więcej kwiatów a w którym mniej, ćwiczyliśmy układanie rytmów na początku wspólnie, a następnie dzieci próbowały same układać wedlug wzoru. Wszyscy świetnie poradzili sobie z tym zadaniem. Na koniec zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną - przebiśniega.

Galeria zdjęć

K. Michałkiewicz

Eksperymenty w klasach II

W tym tygodniu w  klasach II pojawił się temat eksperymentów, który stał się doskonałą inspiracją do ich przeprowadzenia w szkole. Pani Danuta Ochocka - Dymek zaprosiła uczniów klasy II a na niezwykle ciekawą lekcję, podczas której dzieci dowiedziały się np: dlaczego ciasto drożowe rośnie, jak nadmuchać balon bez użycia pompki, jak przygotować domowy "wulkan" orazco zrobić, aby różne ciecze ułożyły się w kolorowe warstwy. Nasi uczniowie byli niezwykle zaciekawieni i zafascynowani przeprowadzonymi doświadczeniami, które sprawiły im ogromną radość. 

Galeria zdjęć

M. Król

13.03.2024 Wystrzałowy WF

W dniu 11 marca klasa 7a w ramach lekcji wychowania fizycznego, odbyła zajęcia na strzelnicy wirtualnej w Ulinie Wielkiej. Uczniowie zapoznali się z zasadami bezpieczeństwa na strzelnicy oraz użycia broni krótkiej (replika pistoletu Glock 19) i długiej (karabinek HK 416).

Celami strzelców były tarcze sportowe, a także sylwetki bojowe na pozorowanym polu walki.
Wirtualna strzelnica powstała w ramach projektu Strzelnica w powiecie 2023 zrealizowanego przez Gminę Gołcza, na który gmina otrzymała dotację z Ministerstwa Obrony Narodowej.
Dziękujemy!

                                         Piotr Wiszniewski

galeria zdjęć

W magicznym Ogrodzie Świateł

28 lutego 2024 r. odbył się wyjazd do Ogrodu Świateł w Krakowie. W  Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema już od jesieni można było podziwiać wystawę Garden of Lights i tym samym przenieść się w magiczny świat bohaterów znanej kreskówki Smerfy. 

W środowe popołudnie wraz z przyjaciółmi udaliśmy się spod naszej szkoły do Krakowa. Pojechaliśmy z opiekunami, którymi były: pani Anna Nawrot, pani Małgorzata Komenda, pani Dioniza Kaczmarczyk oraz pani Magdalena Świerk. Podczas podróży siedziałam obok przyjaciół. 

Po dojechaniu na miejsce zwiedziliśmy park. Wszystkie elementy świetlnych dekoracji  - wioska Smerfów, jej mieszkańcy - robiły ogromne wrażenie.  Na końcu odwiedziliśmy McDonalda, po czym wróciliśmy na miejsce zbiórki i ruszyliśmy w drogę powrotną do szkoły.

Wyjazd był bardzo udany.  Podobały mi się bardzo atrakcje oraz czas spędzony z przyjaciółmi.

N. Wiśniowska, kl. Va

Galeria zdjęć

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

map4

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl