Polish English French German

Przeżyjmy to jeszcze raz... 14-18.05.2018 Wycieczka do Trójmiasta

SuperUser.

14 maja 2018 roku pięćdziesięciu pięciu uczniów naszej szkoły wybrało się na wycieczkę do Trójmiasta. Po sześciu godzinach podróży dotarliśmy do Torunia, gdzie czekała na nas miła pani przewodnik. Razem spacerowaliśmy po urokliwym grodzie Mikołaja Kopernika, podziwialiśmy kościół świętych Janów, mury obronne, dom wielkiego astronoma. Mogliśmy także skosztować bardzo smacznych toruńskich pierników. Gdańsk przywitał nas słońcem i rześkim powiewem wiatru.

Następnego dnia już zrelaksowani wyruszyliśmy do Malborka, gdzie znajduje się zbudowany przez zakon krzyżacki potężny zamek obronno – rezydencyjny. Obiekt ten został uznany za jeden z siedmiu cudów Polski. Budowla bardzo poważnie została zniszczona w czasie II wojny światowej, ale obecnie cieszy licznych turystów swoim pięknem. Po obiedzie popłynęliśmy statkiem na Westerplatte. Na żywo zobaczyliśmy pomnik znany nam z podręczników do historii, przypominaliśmy bohaterskich obrońców tego skrawka wybrzeża Bałtyku.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Bazylika archikatedralna w Gdańsku – Oliwie. To najdłuższy kościół w naszym kraju ( 107 m długości), posiadający organy o 96 głosach i 5 manuałach. Muzyka wykonywana na tym instrumencie ma niezwykłe brzmienie, a jej słuchanie jest prawdziwą ucztą dla ducha. Spacer po urokliwych oliwskich ogrodach pozwolił niejako przedłużyć ten niepowtarzalny nastrój. Następnie dotarliśmy na Skwer Kościuszki w Gdyni, gdzie podziwialiśmy przede wszystkim żaglowiec „Dar Młodzieży” przygotowujący się do rejsu dookoła świata. Pogoda wprost rozpieszczała, słońce odbijało się w falach Zatoki Gdańskiej,

a lekka bryza chłodziła nasze ciała.
Spacer brzegiem morza do Sopotu wymagał od nas wysiłku, ale dostarczył wielu niezapomnianych wrażeń, wynikających z bezpośredniego kontaktu z urokliwa przyrodą. Na molo spotkaliśmy turystów, którzy tak jak my kontemplowali piękno żywiołu.

W czwartek pojechaliśmy do Słowińskiego Parku Narodowego, obejmującego obszar o malowniczym, urozmaiconym krajobrazie, na który składają się ruchome nadmorskie wydmy, słodkowodne jeziora i lasy sosnowe. Chłodząc stopy w morskiej fali, poszukiwaliśmy bursztynu, budowaliśmy zamki z
pasku, fotografowaliśmy ciemne morskie fale, odpoczywaliśmy po trudach wędrówki przez wydmy.

Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedzaliśmy Gdańsk. Pani przewodnik opowiedziała nam wiele ciekach historii związanych z przeszłością miasta. Wędrówka po Długim Targu, Drodze Królewskiej była też okazją do zakupu ostatnich pamiątek. Na koniec weszliśmy do Bazyliki Mariackiej, największej świątyni w Europie zbudowanej z cegły. W jej wnętrzu trwają prace remontowe, jednak ogrom kościoła wywarł niezapomniane wrażenie na wszystkich. Następnie udaliśmy się do Muzeum II wojny światowej, którego ciekawa bryła architektoniczna od dawna zwracała naszą uwagę. Wystawa ukazuje cierpienie milionów ofiar światowego konfliktu. Niezwykłe eksponaty, filmy, relacje świadków tworzą żywą lekcję historii, wywołującą u zwiedzających silne wzruszenia.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Ciechocinku, razem z kuracjuszami spacerowaliśmy przy tężniach, aby choć przez chwilę skorzystać z ich dobroczynnych właściwości. Do Gołczy dotarliśmy już po północy w sobotę, byliśmy zmęczeni, ale pełni miłych wrażeń.